Topic
  • No replies
SystemAdmin
SystemAdmin
403 Posts

Pinned topic Enterprise Cobol V4R2 z/OS - Coprocessor : how to debug equivalent "PLIST"

‏2012-07-05T15:40:14Z |
English (google) translation below

Bonjour,

Lorsque l'on compile un programme DB2 en utilisant le coprocessor DB2 intégré au compilateur Entreprise Cobol, on n'a plus accès aux structures "PLIST".

Existe-t-il cependant un moyen de déboguer/visualiser l'équivalent de ces "PLIST" ?

Merci,

Cordialement,

Denis FALLAI

---

Hello,

When compiling a program using the DB2 coprocessor integrated with Enterprise COBOL compiler, we no longer have access to structures "PLIST".

Is it however a way to debug / visualize the equivalent of these "PLIST"?

Thank you,

---
Updated on 2012-10-12T21:26:32Z at 2012-10-12T21:26:32Z by SystemAdmin
  • SystemAdmin
    SystemAdmin
    403 Posts

Re: Enterprise Cobol V4R2 z/OS - Coprocessor : how to debug equivalent "PLIST"

‏2012-07-05T17:03:51Z  
    Toutes mes excuses, je n'ai que deux langues et aucun d'eux est le français.

PLIST a été remplacé par la LIST option de compilation.

PLIST has been replaced by the LIST compile option.

Translation to French via Google Translate.
  • SystemAdmin
    SystemAdmin
    403 Posts

‏2012-07-06T07:43:22Z  
    Toutes mes excuses, je n'ai que deux langues et aucun d'eux est le français.

PLIST a été remplacé par la LIST option de compilation.

PLIST has been replaced by the LIST compile option.

Translation to French via Google Translate.
    Bonjour,

Je voulais parler des structures SQLDA générées par le coprocessor DB2 qui ne sont plus visibles dans le Listing de compilation et non accessibles par les débogueur.

Cordialement,

Denis FALLAI

---

Hello,

I was referring to SQLDA structures generated by the DB2 coprocessor that are no longer visible in Listing compilation and not accessible by the debugger.

Sincerely,

Denis FALLAI
  • SystemAdmin
    SystemAdmin
    403 Posts

‏2012-10-12T21:26:32Z  
    Bonjour,

Je voulais parler des structures SQLDA générées par le coprocessor DB2 qui ne sont plus visibles dans le Listing de compilation et non accessibles par les débogueur.

Cordialement,

Denis FALLAI

---

Hello,

I was referring to SQLDA structures generated by the DB2 coprocessor that are no longer visible in Listing compilation and not accessible by the debugger.

Sincerely,

Denis FALLAI
    This is very late, but SQLDA is visible in the COBOL compiler listing with the COBOL SQL Coprocessor, if you have a recent COBOL compiler release and all maintenance applied to DB2 and COBOL compiler.

COBOL is the Language of the Future!
    Tom