Topic
  • 3 replies
  • Latest Post - ‏2012-10-12T13:41:37Z by JamesBorg
tivoli-i lov it
tivoli-i lov it
28 Posts

Pinned topic "KCIIN0218E ERROR - dbOK failed after getBigKFile " on configuring aix os a

‏2011-03-17T16:00:34Z |
Hi , our environment is ITM 6.2.2 FP2
aLL AIX os agents are working fine
except in one machine
when i do ./itmcmd config -A ux
i'm facing "KCIIN0218E ERROR - dbOK failed after getBigKFile error

If i try to start it i'm not getting any message
Please help me
Updated on 2012-10-12T13:41:37Z at 2012-10-12T13:41:37Z by JamesBorg
  • iusetivoli
    iusetivoli
    2 Posts

Re: "KCIIN0218E ERROR - dbOK failed after getBigKFile " on configuring aix os a

‏2011-03-29T19:05:04Z  
    I recently encountered this same error while trying to start the Linux OS agent (LZ). We are running ITM 06.22.03.00

A google search turned this up: http://www-01.ibm.com/support/docview.wss?uid=swg21405253

This link led me to find that /opt/IBM/ITM/config/.ConfigData/klzenv was much smaller than /opt/IBM/ITM/config/.ConfigData/.tmp/klzenv

I backed up the klzenv file from .ConfigData and replaced it with the one from .tmp and then I was able to configure the LZ agent and start it.
  • SystemAdmin
    SystemAdmin
    6056 Posts

‏2012-01-13T15:08:12Z  
    I recently encountered this same error while trying to start the Linux OS agent (LZ). We are running ITM 06.22.03.00

A google search turned this up: http://www-01.ibm.com/support/docview.wss?uid=swg21405253

This link led me to find that /opt/IBM/ITM/config/.ConfigData/klzenv was much smaller than /opt/IBM/ITM/config/.ConfigData/.tmp/klzenv

I backed up the klzenv file from .ConfigData and replaced it with the one from .tmp and then I was able to configure the LZ agent and start it.
    Esta es la solucion, en mi caso para un agente UX que presentaba este problema.

sin embargo no funciono solo remplazando, ya que los tamaños y contenidos no son los mismos. realmente la solucion es copiarlo de un servidor que este funcionando correctamente y transplantarlo en las rutas .ConfigData y .tmp respectivamente, teniendo en cuenta remplazar la linea

aix526|RUNNINGHOSTNAME|nombre del servidor destino|

en el archivo kuxenv para mi caso, supongo que ha de funcionar de igual forma para cualquier agente unix.
    lean el archivo y cambien las linea que requieran.

configuran e inician.
  • JamesBorg
    JamesBorg
    14 Posts

‏2012-10-12T13:41:37Z  

Thanks, this solved my issue as well